08.01.2018

Maria Moræus Hansen på tech-toppen

Abelia og ODA-Nettverk har publisert en topp 15-liste over fremstående kvinner i tech-bedrifter. Blant de 15 er Maria Moræus Hansen, som nylig tok over som CEO i DEA Deutsche Erdoel AG.

– Vi er stolte av at Maria vurderes som en av viktigste kvinnelige tech- lederne i Norge, sier Kjetil Hjertvik, kommunikasjonssjef i DEA Norge.

Topp-15-listen fra Abelia, som er NHOs forening for kunnskaps- og teknologibedrifter, og ODA-Nettverk, Nordens ledende nettverk for kvinner i IT-bransjen i Norden, er laget i forbindelse med kåringen av Norges 50 fremste tech-kvinner.

– Teknologisk kunnskap er stadig viktigere for alle ansatte i DEA og i bransjen som helhet. I likhet med andre virksomheter må vi tilpasse oss og utnytte den raske teknologiske utviklingen, ikke minst innen digitalisering, for å øke verdiskapingen, sier Hjertvik.

Abelia og ODA Nettverk har som mål å synliggjøre de mange kvinnelige talentene innenfor teknologi, og juryens formål er å finne fram til kandidater som er relativt ukjent for folk flest.

- Hvis vi skal klare å løfte frem de 50 fremste tech-kvinnene i Norge, trenger vi nominasjoner fra alle bransjer. Jeg håper derfor enda flere enn i fjor vil engasjere seg og nominere dyktige, kvinnelige ledere i sine bedrifter, sier administrerende direktør Håkon Haugli i Abelia, på foreningens hjemmeside.

Les mer om kåringen og nominer kandidater her.

Maria Moræus Hansen, nye CEO i DEA Deutche Erdoel AG
DEAs toppsjef Maria Moræus Hanssen