Stavanger, 25.01.2018

Dvalin havbunnsramme er ferdig

Havbunnsrammen som skal huse de fire Dvalin-brønnene er ferdig.

Snaue 10 måneder etter oppstart står bunnrammen for Dvalin-brønnene ferdig ved Aker Solutions sitt verft i Egersund. Prosjektet er gjennomført på tid og budsjett.

Leder for undervanns-produksjonssystemer (SPS) i Dvalin-prosjektet ved DEA i Norge, Petter Øhlckers roser Aker Solutions og verftet i Egersund:

– Vi er svært fornøyd med jobben Aker Solutions har gjort. Bunnrammen er levert i henhold til bestilling, på tid, budsjett og viktigst av alt; uten uønskede hendelser. Dette er en stor og viktig milepæl for prosjektet, og vi er ett skritt nærmere en suksessfull ferdigstilling av Dvalin-prosjektet, sier han.

Havbunnsrammen blir stående på verftet i Egersund fram til den skal installeres på Dvalin-feltet av TechnipFMC i løpet av april 2018.

Aker Solutions fortsetter arbeidet med å montere selve manifolden (utstyret som skal distribuere gass fra brønner til Heidrun-plattformen). Etter planen skal manifolden stå ferdig i starten av 2019.

Siste inspeksjon av bunnrammen før overtakelse ved Aker Solutions sitt verft i Egersund.